تخصصی ترین راهکارها جهت داشتن یک محتوای سئو شده | چک لیست سئو

444
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه

به طور کلی ما تعریف به خصوصی برای محتوای سئو شده نداریم بلکه به مجموعه اقداماتی که انجام می شود تا یک سایت به لینک های برتر گوگل برسد، سئو می گویند. پس قطعا لینک های برتر محتوایی داشته اند که برتر شده اند و بدیهی هم هست که آن محتواها بهینه سازی شده باشند. حال چگونه یک محتوای سئو شده داشته باشیم؟

در اولین بخش از  4 راهکار جهت داشتن یک محتوای سئو شده به ارائه چندین نکته کلیدی در خصوص تولید محتوا خواهیم پرداخت. نکاتی که به طور خلاصه و جامع جهت استفاده راحت خدمت شما ارائه شده است. یکی از مهمترین مباحث برای افزایش کلیک، داشتن محتوای جذاب و کاربر پسند است. طوری که کاربر زمانی که قصد خروج از سایت را داشت توانسته باشد نیاز خود را از آمدن به داخل سایت ما رفع کند. مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که ما برای رقبایمان محتوا نمی نویسیم بلکه هدف ما کاربرانی است که جهت رفع پرسش یا اضافه نمودن دانششان وارد سایت ما می شوند است. در ادامه هم به بیان چندین نکته طلائی سئو محتوا خواهیم پرداخت.

 

عنوان

بعد از اینکه تحقیق کلمه کلیدی خود را انجام دادید حال نوبت به تولید محتوا سئو شده می رسد. یکی از مهم ترین بخش های تولید محتوا ارائه یک عنوان خیلی خوب هست. برای نوشتن یک عنوان بهینه باید یکسری نکات اصلی سئو را رعایت کنید. برای اینکه بتوانید بین رقبای خود در حوزه کاری که کار می کنید جزو لینک های برتر باشید و حرفی برای گرفتن داشته باشید باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • درخشیدن و متمایز بودن بین دیگران: یعنی هرچی بقیه دارند شما نداشته باشید. اگر شما وارد یک میهمانی می شوید و همه لباس بنفش پوشیده اند شما لباس زرد بپوشید تا نسبت به بقیه فرق داشته باشید. اگر همه برای مقالات خودشان اسکیما زده اند و مقالاتشون ستاره دار هست شما این بخش را می توانید در نظر نگیرید. در ادامه بیشتر این موضوع را درک می کنید.
  • دارا بودن کلمه کلیدی در عنوان: حتما عنوان شما دارای کلمه کلیدی باشد. تا جای ممکن کلمه کلیدی حود را اوایل عنوان به کار ببرید ولی الزامی برای این کار نیست.
  • استفاده از کلمات ترین از قبیل بهینه ترین و بدترین و …: استفاده از عبارات ترین می تواند کاربر را به عنوان خوب شما جذب کند.

         مثال) بهترین روش شناسایی سخت افزار فیک

         مثال) شناسایی سخت افزار فیک

         همان طور که مشخص است قطعا کاربر عنوان اول را انتخاب می کند چراکه بیشتر او را مجاب می کند که بداند این بهترین روش چیست.

  • عنوان استفاده سوالی کردن عنوان: یکی از راه های افزایش کلیک سوالی کردن و مطرح کردن سوال و به چالش کشیدن سطح علمی کاربر می باشد.
  • زمان و مکان: تصور کنید که شما در شرق مشهد زندگی می کنید و  به دنبال نزدیک ترین کتاب خانه به محل زندگی خود هستید. برای یافتن بهینه ترین سرچ شما باید سرچ کنید کتابخانه در شرق مشهد. حال اگر عنوانی مربوط به شرق مشهد باشد و محتوای شما هم عبارت شرق مشهد را دارا باشد قطعا جزو لینک های برتر خواهید بود. استفاده از زمان هم می تواند همانند استفاده از مکان کاربردی باشد. مثل: بهترین زمان مطالعه در اوایل صبح
  • ایموجی: امروزه تجربه ثابت کرده است که تمایلی به نشان دادن ایموجی ها در عناوین ندارد ولی هنوز هم دیده شده است که از این مورد استفاده می کنند. برای استفاده مستقیم و کپی ایموجی مورد نظر خودتون می توانید به سایت fastemoji.com مراجعه کنید.
  • استفاده از اعداد: بازهم همانند کلمات ترین، همان طور که انتظار می رود کاربر اگر دو عنوان متفاوت و موضوع مشابه ببیند مثل

         5 روش جهت داشتن روابط عمومی بالا و راه های داشتن روابط عمومی بالا داشته باشد مورد اول را انتخاب کند.

  • استفاده از نشانه گذاری ها و کاراکتر های ویژه: شما به عنوان محتوا نویس که با بحث سئو هم آشنایی دارید می توانید از کاراکتر های خاص مثل ( ! @ # $ % ^ & * } { ) استفاده کنید. میتوانید عبارت کلیدی را داخل پرانتز قرار دهید یا کانسپت کلمه کلیدی را با پایپ جدا کنید این بسته به خلاقیت شما دارد.
  • عبارات خاص: استفاده از عبارات یا کلمات خاصی مثل آموزش رایگان، ویدئو، رایگان، جامع و ارسال رایگان
  • به کار بردن عبارات انگلیسی: اخرین راه جهت جذاب تر کردن عنوان محتوا به کار بردن معادل انگلیسی کلمه کلیدی است.

 

متادیسکریپشن (Meta Description)

mete description

قسمت مشخص شده متادیسکریپشن نام دارد. این بخش بیشتر برای موتور های جست و جو کاربرد دارد تا کاربران چرا که کاربر خیلی کم پیش می آید که زیر عنوان ها را بخواند. اگر در زمینه تبلیغات فالیت داشتیم و به خوبی کاربرمان را می شناختیم، می توانید توضیحات متا را برای نوشته ها یا دسته های خود اعمال کنید. اما اگر تخصصی در این ارتباط نبود، این بخش را خالی بگذارید تا خود گوگل با توجه به کاربرانی که وارد سایت می شوند و آن بخشی را که بیشتر مطالعه می کنند را، در توضیحات متا خودکار قرار دهد.

 

ترتیب اولویت داشتن یک متادیسکریپشن چیست؟

  1. متادیسکریپشن خوب
  2. متادیسکریپشن خالی
  3. متادیسکریپشن بد
  4. متادیسکریپشت تکراری

 

نوشتن URL سئو شده

برای داشتن یک URL سئو شده و بهینه که هم کاربر و هم ربات های گوگل بتوانند آن را تشخیص دهند باید نکات مهم زیر را رعایت کنید:

  1. حتی الامکان کوتاه باشد.
  2. تا جای مممکن با معنا باشد.
  3. ترجیحا URL های پارامتری استفاده نشود.
  4. فارسی و انگلیسی هیچ فرقی ندارند. تاکید می کنم هیچ فرقی ندارند.

اما ایده آل ترین و بهینه ترین شکل نوشتن URL این است که “کلمه کلیدی چه به صورت انگلیسی و چه به صورت فارسی وجود داشته باشد“.

 

پاراگراف اول

آخرین روش جهت داشتن محتوای سئو شده این است که پس از تحقیق کلمه کلیدی و استفاده از آن کلمات کیدی در عناوین خودمان با توجه به نکات گفته شده و داشتن یک متادیسکریپشن عالی و URL بهینه تازه به اول کار رسیده ایم، پاراگراف اول.

به عبارتی دیگر ما توانستیم کاربر را به راه های مختلف جذب کنیم و مجابش کنیم که روی لینک ما کلیک کند. حال باید محتوای مناسبی درون این لینک باشد تا کاربر را داخل ساایت نگه دارد و او را درگیر المان ها و محتویات داخل سایت کند. تصور کنید این چنین نباشد و کاربر از محتوای داخل مقاله شما خوشش نیاید و سریع خارج شود آن وقت نرخ بانس ریت شما افزایش پیدا می کند. (بانس ریت چیست؟ زمانی که کاربران مدام وارد سایت شوند و سریعا خروج بزنند بدین صورت نرخ Bounce Rate شما افزایش می باد که خوب نیست).

 

مقالات پیشنهادی ما

 

چگونه پاراگراف اول خوبی تولید کنیم؟

فرض کنید پاراگراف اولی وجود ندارد. مستقیم بروید سر اصل مطلب. پس از این که کل محتوای اصلی را نوشتید حال سراغ پاراگراف اول بروید. با این راهکار شما می دانید داخل محتوا چه چیز هایی را نوشته اید و به خوبی درک درستی را از پاراگراف اول خواهید داشت. حال اگر اینگونه رفتار نکنید قطعا از همان ابتدا دچار آشفتگی خواهید شد و این آشفتگی و سرگردانی در تولید محتوا برای شما به چالشی جدی تبدیل خواهد شد.

 

راه های جذاب کردن پاراگراف اول چیست؟

  1. استفاده از لینک های داخلی و خارجی
  2. استفاده از جملات جذاب سوالی یا خبری و یا خاص
  3. می توان جواب را خلاصه شده در اختیار کاربر گذاشت تا مجاب شود ادامه مقاله را هم بخواند.
  4. استفاده از کلمات کلیدی

 

نکات کلیدی!

لیست زیر به ارائه نکات تکمیلی می پردازد که همه آن ها حاصل تجربه می باشد.

  •  در استفاده از ترین ها در عناوین به این نمته توجه کنید که کاربران بیشتر به دنبال رفع ضرر هستند تا سود.
  • غیر کلمه کلیدی را با پایپ جدا نکنید.
  • مرسوم است که کلمه کلیدی هم کانسپت را با پایپ از هم جدا کنیم.
  • بهتر است که عنوان اصلی محتوا با تایتل(title) متفاوت باشد.
  • در استفاده از لینک های داخلی یا خارجی تحت هیچ شرایطی با کلمه کلیدی صفحه خودمان به جایی لینک ندهیم.
  • جهت استفاده از لینک های خارجی: با اسم برند، کلمات عمومی (مثل اینجا یا توضیحات بیشتر) و Nacked URL  دهیم.
  • جهت استفاده از لینک های داخلی:با کلمه کلیدی خود صفحه مقصد یا کلمات عمومی لینک دهیم.
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *