بهترین روش داشتن محتوای برتر نسبت به رقیبان چیست؟

120
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه

برای داشتن محتوای برتری نسبت به رقیبانمان بهترین راه داشتن محتوای برتر است. محتوای برتر به چه معناست؟ یعنی ارائه یک محتوای سئو شده که توانایی رقابت با سایرین را داشته باشد. برای این کار می توانیم از ویدیو های با کیفیت، عکس، پادکست های مرتبط، فرم های نظرخواهی یا خبرنامه، جدول محتوا و نقل قول های دیگران را به کار ببریم. با همین چند مورد اصلی که اگر در محتوای سایت های برتر فارسی هم توجه کنید همه آن ها از این سبک محتوا استفاده کرده اند و توانسته اند رتبه های برتری بگیرند. با ما همراه باشید تا به بررسی تک تک این موارد بپردازیم و یاد بگیریم که چگونه یک محتوای برتر برای مقالاتمان ارائه دهیم.

 

ویدیو: برترین روش ارائه محتوا

video

یکی از راه هایی که بتوان کاربر را داخل سایت درگیر کرد  و به داشتن محتوای برتر و بهینه کمک کرد و نرخ  Time On Site را افزایش داد بدون شک، داشتن یک ویدیو با کیفیت داخل محتوا می باشد. امروز با توجه به تحلیل های انجام شده کاربران وب عجول و کم صبر شده اند. به همین دلیل یکی از بهترین راه ها برایه پاسخ به این دسته از کاربران ارائه یک محتوا در قالب فیلم می باشد. برای ضبط با کیفیت یک ویدیو لزومی ندارد از برنامه های سنگین استفاده کنید و به راحتی با برنامه های کم حجم و کاربردی تر می توانید کار ضبط را انجام دهید. بعضی اوقات شما به دلیل کم بود فضای هاست و محدودیت های موجود امکان گذاشتن فیلم های زیادی را ندارید. یکی از خصوصیات استفاده از کد امبد این است که شما به راحتی کد AMP  آن را نیز می توانید استفاده کنید. اگر از CMS وردپرس استفاده می کنید از قسمت ویرایش نوشته قسمت متن کد AMP  یا امبد آن را می توانید قرار دهید.

نماشا

چگونه به صورت بهینه از ویدیوها استفاده کنیم؟

share-namasha

بهترین راهکار این است که ابتدا ویدیو خود را با ابزار مناسبی ضبط و در سایت های چون نماشا یا آپارات آپلود کنرده و از کد Embed آن ها داخل وب سایتتان استفاده کنید. بدین صورت هیچ فشاری روی هاست شما نیامده و فشار روی هاست سایت واسط است. با این کار نیز شما توانسته اید غیر از صرفه جویی در فضای هاست، به سرعت سایت خود هم کمک کنید. پیشنهاد ما سایت نماشا می باشد چرا که امکانات بهتری در اختیار کاربرانش قرار میدهد. یکی از کاربر های استفاده از کد امبد این است که گوگل آن را به عنوان محتوای کپی نمیشناسد.

 

عکس: اعتماد کاربر را جلب کنیم

image

یکی دیگر از راهکار های نگه داشتن کاربر داخل سایت و ارائه محتوای مناسب، قرار دادن عکس بین محتواست. تعداد مشخصی در گذاشتن عکس داخل محتوا مطرح نیست و شما باید با توجه به طول محتوای خود و نوع کاربردش، از عکس ها کمک بگیرید. نکته حائز اهمیت این است که گوگل عکس کپی را به راحتی تشخیص می دهد. اما اگر کپی استفاده کنیم مشکلی ندارد ولی عکس یونیک بهترست.

 

برای سئو عکس به چه مواردی توجه کنیم؟

برای سئوی تصاویر می توانید از Alt، بهینه سازی حجم تصاویر، دادن اگزیف به عکس ها و همچنین روی نام تصاویر کار کنید تا بتوانید در جست و جو هایی که براساس عکس هم انجام می شود رتبه خوبی بگیرید.

  • Alt تصاویر: مهمترین شاخصه یک عکس متن ججایگزین عکس است. در صورتی که یک عکس به درستی لود نشود باید متن جایگزین نشان داده شود. البته این مورد برای کسانی که نابینا هستند و قصد وب گردی دارند نیز ضروری است و با توجه به رویکرد گوگل که نیاز همه برایش مهم است برای افراد نابینا نیز تمهیداتی مثل متن جایگزین دیده است.
  • حجم تصاویر: بعضا دیده می شود که برخی وب سایت ها بدون اطلاع از تصاویر با حجم بالا استفاده می کنند که اصلا ضروری نیست. شما با کمک وب سایت های چون به راحتی می توانید تصاویر خود را بهینه کنید به طوری که کاربر اصلا متوجه کاهش کیفیت عکس نشود. اگر حجم تصاویر خود را بهینه نکنید به مرور زمان که محتوای شما افزایش می باد این مورد مثل یک غده سرطانی سایت شما را اذیت می کند. توجه داشته باشید که هیچ وقت کیفیت را به خاطر حجم عکس فدا نکنید. اگر عکس شما به دلیل کیفیت بسیار پایینش نتواند کاربر را جذب کند نشان دهنده این است که این حجم از بهینه سازی عکس توسط شما اشتباه فاجعه باری می باشد.
  • اگزیف: هان طور که در تصویر زیر مشخص است شما در این فیلد ها به راحتی میتوانید توضیحاتی به عکس خود  اضافه کنید. این مورد را گوگل می فهمد و کاربران نیز در صورتی که عکس را ذخیره کنند و به قسمت Property عکس بروند می بینند که این عکس متعلق به کجاست.
  • نام تصاویر: نام تصاویر مهم نیست اما اگر حساسیت شما بالاست، انگلیسی بهتر است ولی خیلی کم اهمیت می باشد.

 

صوت: حس بهتری به کاربر بدهیم

شنوتو

در زمان حال یکی از بهترین انواع محتوا پادکست های صوتی می باشد. بعد از محتوای ویدیویی این سبک محتوا هم می تواند کاربر شما را درون صفحه نگه دارد.یکی از بهترین منابع استفاده از صوت ها سایت شنوتو ست که شما با توجه به موضوع خودتان می توانید هم صوت خود را در آنجا آپلود کنید و یا از صوت های مرتبط دیگران استفاده کنید.

نحوه استفاده از فایل های صوتی چگونه است؟

همانند فایل های ویدویی می توانید در شنوتو که سایتی واسط است از کد امبد (Embed) آن استفاده نمائید. یکی دیگر از خصوصیات ویژه این روش این است که اگر شما از AMP برای مقالات خودتان استفاده می کنید می توانید کد AMP آن را نیز استفاده کنید تا فایل صوتی شما برای نمایشگرهای گوشی نیز به نمایش در بیاید.

اما سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که برای سئو اگر خودمان ویس بگیریم بهتر است یا از ویس های دیگران استفاده کنیم بهتر است؟ در پاسخ باید گفت بسیاری از اوقات فرقی نمی کند بلکهم امبد از سایت معتبر بسیار بهتر می باشد.

 

برای افزایش دانش خودتان نیز می توانید مقالات زیر را نیز مطالعه فرمائید.

 

فرم: با مشتری ارتباط بهتری بگیرید

یکی از راه های ارتباط مستمر با مشتری و کاربران ایجاد یکسری فرم ها در قالب خبرنامه ها است. تصور کنید کاربر وارد سایت می شود. ایمیل خود را در خبرنامه وارد می کند و به عضویت بخش خبرنامه ها در می آید. حال هر بار که شما مقاله جدیدی منتشر کنید یا محصول جدیدی را منتشر کنید می توانید احتمال دهید کسانی که ایمیلشان را در اختیار شما قرار داده اند می تواننند تبدیل به خریدار شوند و دوباره به سایت شما برگردند.

 

جدول محتوا (Table of content): سهولت جست و جو

 

table of content

این روش زمانی مفید است که شما محتوای زیادی را داخل مقاله قرار داده اید. حال کاربری کهع وارد سایت می شود اگر به دنبال موضوعی خاصی باشد و یا وقت کافی برای دنبال کردن همه محتوای شما را برای رسیدن به جوابش را نداشته باشد سایت دیگری را امتحان می کند. برای جلوگیری از این کار جدول محتوا این سهولت را می دهد که کاربر به راحتی جواب خود را پیدا کند. برای سایت های وردپرسی افزونه های زیادی مثل Easy Table of Contents  وجود دارد اما غیر وردپرسی با استفاده از روش زیر می توانند این مهم را انجام دهند.

 <a href="#pilearn"> Your Link </a>....... <p id="#pilearn"> Im Here! </p>

 

نقل قول: از برترین ها استفاده کنید

شما می توانید با استفاده از نقل قول کردن از محتوای دیگران و قرار دادن آن ها در سایت خودتان از مزایای این روش بهره مند شوید. اگر نقل قول شما از سایتی باشد که معتبر تر است و نزد گوگل نسبت به شما از اعتبار بیشتری بر خوردار است قطعا این کار می تواند به بالا آمدن اعتبار شما نیز کمک کند. برای استفاده از این روش کافیست محتوای مورد نظر را درون تگ <blockout> قرار دهید. گوگل معنی این تگ را بخ هوبی تشخیص می دهد. می توان از سایت های برتر فارسی و انگلیسی و رقیب نقل قول کرد.

گوگل مپ: خود را مشهور کنید

گوگل مپ

 

و اما مهم ترین بخش گوگل مپ است. جایی که شما می توانید تمام مشخصات کسب و کار خودتان را به گوگل معرفی کنید. اگر سایتی در حوزه خدمات رسانی و سرویس دهنده دارید گوگل مپ جهت راحت درک کردن محتوای شما توسط ربات های خزنده به شدت پر ثمره است. اما نکته  که باید آن را بدانید این است که اگر شما کسب و کارتان را در گوگل ثبت کردید بسته به نوع سرچ ها و حجم ترافیک سایت شما گوگل می تواند مشخصات شما را نشان بدهد یا ندهد.برای امتیاز گرفتن و فعال بودن هم می توانید کد امبد مکان ثبت شده داخل نقشه گوگل را درون سایت خودتان قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.