ولنتاین و گوگل ترند | چگونه از “ترندها” برای تولید محتوا استفاده کنیم؟

476
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه

امروزه با توجه به رقابتی تر شدن حوزه های کاری و افزایش کسب و کارهای آنلاین اهمیت سئوی سایت بیشتر شده است. برای بهبود سئوی سایت، چه داخلی و چه خارجی آن، ابزارهای مختلفی جهت سنجش معیارهای سئو شکل گرفته است. یکی از مهم ترین این ابزارها استفاده از گوگل ترندز می باشد. با کمک این ابزار شما به راحتی می توانید جریان ها و روند های جست و جوی کلمه مورد نظر خود را بررسی کنید و با توجه و روند سرچ شده می توانید آینده کلمه کلیدی خود را بررسی کنید. اگر نمی دانید که چگونه از گوگل ترند استفاده کنید با ما همراه شوید.

گوگل ترندز (Googel Trends) چیست؟

همان طور که توضیح داده شد، شما می توانید روی کلمات موج سواری کنید!

به چه صورت؟

اگر قصد تولید محتوا داشته باشید و قصد داشته باشید روی کلمات ترند و پر سرچ بازه زمانی که قرار دارید کار کنید و هدف شما این است که زودتر محتوای شما ایندکس شود و کلیک قابل توجه ای داشته باشید قطعا گوگل ترندز می تواند به شما کمک کند. به عنوان مثال اگر در دی ماه قرار داشته باشید و روز ولنتاین را در پیش داشته باشید قطعا می توان انتظار داشت این کلمه با نزدیک شدن به روز موعود بیشتر سرچ می شود. حال اگر شما مثل همین مقاله ای که می خوانید قصد داشته باشید از ترند ها استفاده کنید می توانید از کلمه روز ولنتاین به نحو احسن استفاده کنید.

همان طور که از تصویر پیداست ما سه کلمه ای که به ترتیب به وقوع می پیوندند را بررسی کرده ایم. ولنتاین، روز مادر و عید نوروز

نتیجه قابل انتظار بود و میزان جست و جو ها با نزدیک شدن به روز موعودش بیشتر سرچ شده است. با بیشتر کردن بازه زمانی از قسمت فیلتر ها که در ادامه هم توضیح خواهیم داد بازه زمانی را وقتی از 5 سال گذشته قرار می دهیم نتایج دید بهتری به ما نسبت به بازه های کوچکتر می دهند. نتیجه این است که هر سال در مقاطع خاصی کلمات ولنتاین، روز مادر و عید نوروز سرچ بیشتری می شود. حال اگر محتوا نویس فردی باشد که بتواند از این ترندها به خوبی استفاده کند، می تواند انتظار داشته باشد که محتوای مناسب و به روزی تولید کرده است.

Interest over time چیست؟

اولین خروجی داده شده توسط گوگل ترندز گرایش در طول زمان است. با وسیله این نمودار می توان درک قابل قبول خود را از روند ها و موج های راخ=ه افتاده توسط کلمات در بازه مشخص شده را مشاهده کرد.

نحوه کار با گوگل ترند چگونه است؟

برای داشتن فیدبک های بهتر و دقیق تر و آشنایی با روند انجام کار لازم است مفاهیم اولیه گوگل ترند را آشنا باشید. چراکه با بهتر کار کردن فیلتر ها نتایج قابل قبول تری را دریافت خواهید نمود.

شما می توانید مقالات زیر را هم مطالعه بفرمائید.

فیلترها

  1. country: اولین بخش کشوری می باشد که شما قصد دارید کلمه کلیدی خود را در آن کشور بررسی کنید و ببینید میزان سرچ کلمات در هر کشور به چه صورتی می باشد.
  2. date: فیلتر بعدی تاریخ است. به وسیله این بخش می توان بازه های زمانی مد نظر خود را اعمال کنید. برای بررسی کلی یه جست و جو معمولا بازه را در 5 سال گذشته قرار میدهیم اما تاریخ سفارشی هم دارد تا بتوانید آن بازه ای که دوست دارید را وارد کنید. برای بررسی لحظه ای هم بیشتر اوقات از daily  استفاده می شود.
  3. category: با کمک این فیلتر شما دسته بندی ها را مشخص می کنید که به عنوان مثال در دسته بندی Arts & Entertainment  برای شما آن کلمه کلیدی را در این حوزه فقط بررسی می کند و روند جست و جو هایش را نشان می دهد.
  4. web search: بخش آخر به ما کمک می کند که کلمه کلیدی ما را در چه بستر هایی بررسی کند. می تواند براساس جست و جو عکس، جست و جو در یوتیوب، جست و جو در اخبار و یا فروشگاه های اینترنتی باشد.

compared breakdown by subregion

در گزارش بعدی کوئری هایی را که با هم مقایسه کرده ایم بر اساس تفکیک استانی در ایران را نشان می دهد.

interest by subregion: ولنتاین

در این بخش با توجه به کلمه ولنتاین که یکی از سه کلمه مقایسه ای ما بوده است باز هم به تفکیک استانی روند سرچش را نشان می دهد. یکی از جذلب ترین های این مورد دادن یکسری کوئری هاییست که میتواند به ما در تحقیق کلمه کلیدی کمک کند. برترین کووری هایی که سرچ شده را مشاهده می کنید

interest by subregion: روز مادر

همانند گزارش ولنتاین، روز مادر هم نسبتا در 30 روز گذشته زیاد سرچ شده است. بیشترین میزان هم مربوط به استان خراسان شمالی است.

interest by subregion: عید نوروز

چون بازه زمانی مشخص شده ما در 30 روز گذشته بوده است و اینکه عید نوروز در 30 روز گذشته ترند نشده بوده، اطلاعات آماری از این کلمه پیدا نشده است.

Trending Searches

آخرین قسمت از آموزش مقاله به قسمت برترین ترند های جهانی بر اساس کشور به کشور می رسیم. یکی از جذاب ترین بخش های این سایت این است که شما می توانید مهمترین کلمه ای که در یک روز گذشته در هر کشوری سرچ شده است را مشهاده کنید.

اگر تمایل به دانستن بیشتر درباره گوگل ترند را دارید اینجا کلیک کنید.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

One thought on “ولنتاین و گوگل ترند | چگونه از “ترندها” برای تولید محتوا استفاده کنیم؟

  1. سلام
    ممنون از سایت خوبتون کامل بود.یه سؤال دارم که
    چرا در مقایسه سه تا کوئری عید نوروز که آبی هست مشخص نشده؟